בחינות או עבודות – מה עדיף ?

אין ספק שיש צורך במשהו שיבחן את הידע של התלמיד ויגרום לתלמיד לחזור על החומר.  זה יכול להיות מבחנים וזה יכול להיות עבודות.

מה ההבדל ביניהם ?

מבחן רגיל בודק את רמת הידע של התלמיד זמן קצר אחרי שהתלמיד למד את הנושא, והוא בודק זיכרון לטווח קצר, את מה שהתלמיד למד כשהתכונן לבחינה. היתרון של מבחן, הוא שלמורים אפשרות לבחון את רמת הידיעות שלך בקלות ובמהירות, השאלות מוכנות ובדרך כלל מבחן הוא די קצר ( 2-3 דפים).  אבל יש לו גם חסרונות, למשל יש לחץ רב וזמן קצר ומוגדר לגמור אותו.  לי מפריע מאד הלחץ במבחן  .
עבודה לעומת זאת, בודקת את יכולת החיפוש ואת רמת הזיכרון לטווח ארוך.  מעבודה אפשר להרוויח… עבודה יותר זורמת בגלל העדר הלחץ וזמן לא מוגבל אבל בעבודה…יש יותר עמודים להגיש.  
בשבילי, להכין עבודה זה יותר קל. בגלל שאני יכולה לחפש תוך כדי וגם יש עלי פחות לחץ.

אני חושבת שהכי טוב לתת לכל אחד לבחור איך הוא רוצה להבחן במבחן , בעבודה או במשהו מסוג זה.  זה ייתן לילד כלים להצליח במה שמועדף עליו, וגם יעזור  לחזק את זכות הבחירה.

                                                                   כתבה: אילה הולצמן

 

 

 

אודות gifted2011

בלוג זה משמש ללכתיבת רשומות (פוסטים) של תלמידי קורס "כותבים ברשת" לתלמידי מרכז מחוננים במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן
פוסט זה פורסם בקטגוריה בית הספר ואנחנו, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על בחינות או עבודות – מה עדיף ?

  1. אילה הולצמן הגיב:

    תודה לכולם!

  2. בר אביבי הגיב:

    אני חושבת שאת צודקת,
    בגלל שיש לי הרבה לחץ במבחן ואני לא זוכרת כלום.
    אני חושבת שצריך להפחית את מספר המבחנים!!!

  3. נתנאל לנגרמן הגיב:

    בכיתה שלנו לפעמים נותנים עבודות בכיתה שבוחנות יותר זיכרון לטווח קצר.

  4. גלי הגיב:

    מאוד אהבתי את הכתבה.
    אני מסכימה איתך וגם אני חושבת שלהכין עבודה זה יותר נוח ממבחן.

כתיבת תגובה